Türkiye’de Sosyal Medya Fenomenleri Ne Kadar Kazanıyor?

kasimda-yatirim-firsati-70000-tl-ile-yuksek-faiz-getirisi.jpg

Türkiye’de yaklaşık 170 bin influencer olduğu tahmin ediliyor. Ancak bu influencerlar, gelir vergisi ödemekten muaf tutuluyorlar, hatta kazançları 1 milyon 900 bin liraya kadar çıkabiliyor. Uzmanlar, çoğu fenomenin ödemelerini kripto paralar aracılığıyla aldığını ve bu paraları kişisel hesaplarına aktardığını söylüyor.

Influencer Pazarlamasının Büyüklüğü

Reklamcılar Derneği’nin verilerine göre, influencer pazarlaması bu yılın ilk altı ayında şirketlerin yaptığı reklam yatırımlarının toplamını 1 milyar 709 milyon TL’ye taşıdı. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine göre 2,4 kat artış gösterdi.

Influencer Pazarlamasının Büyüme Trendi

Reklamcılar Derneği, influencer pazarlamanın 2022’den 2023’ün ilk yarısına kadar yüzde 176 büyüdüğünü belirtiyor. Dijital medya alanında influencer pazarlamasının hala büyümeye devam ettiği ve markaların tüketicilere ulaşmak için bu alana daha fazla yatırım yaptığı ifade ediliyor.

Markaların Pazarlama Bütçeleri

Geçen yıl, markaların yüzde 35’i influencer pazarlaması için 2 milyon TL’den fazla bütçe ayırdı. Yüzde 18’i ise pazarlama bütçelerini 5 milyon TL’nin üzerine çıkardı.

Influencerların Kullandığı Platformlar

Creatorden’ın raporuna göre, geçen yıl influencer işbirliklerinde en fazla kullanılan platform yüzde 97,7 ile Instagram oldu. Instagram’ı yüzde 48,8 ile YouTube ve yüzde 46,5 ile TikTok takip etti. Ankete katılan pazarlama profesyonelleri ise yüzde 21’i Twitch, yüzde 14’ü Facebook ve Spotify, yüzde 11,6’sı LinkedIn üzerinden işbirlikleri yaptıklarını belirtti.

Influencerların Kazanç Yolları

Creatorden’e göre, influencerlar işbirlikleri dahilinde en fazla paylaşım karşılığı ücret alıyorlar. Ancak bazıları satış komisyonu, ücretsiz ürün veya indirim kodu gibi ödeme türlerini tercih ediyorlar.

Ödeme Tercihleri

Ankete katılanların yüzde 82’si işbirliklerinde paylaşım karşılığı ücreti tercih ettiğini belirtirken, yüzde 38’i ücretsiz ürün veya hizmet almayı tercih ediyor. Yüzde 13’ü satış komisyonu, yüzde 11’i indirim kodu ile ödeme alıyor. Katılımcıların yüzde 13’ü ise erişim, etkileşim ve izlenmeye dayalı performansa dayalı ödemeler alıyor.

Exit mobile version