USD34,09
EURO38,12
GBP45,50
BIST9.975,61
GR. ALTIN2.847,29
İstanbul
Ankara
İzmir
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Aksaray
Amasya
Antalya
Ardahan
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bartın
Batman
Bayburt
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Düzce
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkâri
Hatay
Iğdır
Isparta
Kahramanmaraş
Karabük
Karaman
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırıkkale
Kırklareli
Kırşehir
Kilis
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Mardin
Mersin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Osmaniye
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Şırnak
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yalova
Yozgat
Zonguldak
  1. Haberler
  2. Teknoloji Haberleri
  3. Porsche’den Devrim Niteliğinde Hamle! İçten Yanmalı 6 Zamanlı Motor Patentini Aldı!

Porsche’den Devrim Niteliğinde Hamle! İçten Yanmalı 6 Zamanlı Motor Patentini Aldı!

Porsche’den Devrim Niteliğinde Hamle!
Porsche’den Devrim Niteliğinde Hamle!
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Porsche, otomotiv dünyasında bir devrime imza atarak içten yanmalı motor teknolojisinde çığır açacak bir yenilik gerçekleştirdi. İşte detaylar…

Şirket geleneksel motor sistemlerini sarsacak olan içten yanmalı 6 zamanlı motor tasarımı için patent aldı. Bu hamle, özellikle elektrikli araçların hızla yaygınlaştığı günümüzde içten yanmalı motorların hala büyük bir yenilik potansiyeli taşıdığını gözler önüne seriyor. Porsche’nin yeni motor tasarımı içten yanmalı motorların performansını ve verimliliğini önemli ölçüde artıracak.

Bu yenilik, otomobil tutkunları ve mühendisler arasında heyecan yaratan gelişme olarak öne çıkıyor. İçten yanmalı motorların geleceği konusunda büyük adım atan Porsche motorun daha verimli ve güçlü olmasını sağlayacak teknolojiyle hem sürüş deneyimini hem de enerji verimliliğini üst seviyeye taşıyor. Yeni tasarım, aynı zamanda çevresel etkileri azaltma konusunda da olumlu katkılar sunacak gibi görünüyor.

Porsche Yeni Motor Tasarımı için Patent Alıyor

Porsche motor teknolojisinde devrim yaratacak adım atarak içten yanmalı tasarımı için patent aldı. Geleneksel 4 zamanlı motorlar, emme sıkıştırma güç ve egzoz aşamalarından oluşurken, Porsche’nin yenilikçi tasarımı bu süreci iki faz daha genişletiyor. Artık emme sıkıştırma ve güç aşamalarının ardından ek sıkıştırma ve ek güç fazları da devreye giriyor.

Bu yenilik, motorun her bir yakıt damlasından daha fazla enerji elde edilmesini sağlıyor. Yani Porsche tasarımla hem yakıt verimliliğini artırmayı hem de daha fazla güç üretmeyi hedefliyor.

Yeni tasarımının kalbinde tamamen yenilikçi krank mili yer alıyor. Ayrıca krank mili, iki konsantrik halka üzerinde dönecek şekilde tasarlanmıştır. Bu sayede pistonun hareketleri optimize edilebiliyor. Sistem sıkıştırma oranını değiştirerek motorun verimliliğini artırıyor.

Porsche İçten Yanmalı Motor Fiyatlara Etki Edecek mi?

Bu kadar ileri teknolojiye sahip bir sistemin karmaşıklıkları ve üretim maliyetleri de beraberinde getirdiği gerçek. Krank milinin iki konsantrik halka üzerinde dönmesi motorun üretimini daha zahmetli ve maliyetli hale getiriyor. Yine de Porsche’nin cesur adımı zorlukların üstesinden gelerek motor teknolojilerinde yeni dönemin kapılarını aralıyor.

Porsche’den Devrim Niteliğinde Hamle! İçten Yanmalı 6 Zamanlı Motor Patentini Aldı!
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Asayiş Gazetesi ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!