MEB Görgü Kuralları Nelerdir? Nelere Dikkat Edilmesi Gerekiyor?

meb-gorgu-kurallari.jpg

Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) belirlediği görgü kuralları, öğrencilerin sosyal ve kişisel gelişimlerine katkı sağlamayı amaçlar. Bu kurallar, saygı, sabır, yardımseverlik ve kişisel hijyen gibi temel değerleri içerir. Öğrencilerin hem okul içinde hem de dışında uyumlu ve saygılı bireyler olarak yetişmeleri için önemlidir. MEB’in vurguladığı bu kurallar, eğitim sürecinin ayrılmaz bir parçası olarak ele alınır ve öğrencilerin iyi vatandaşlar olarak topluma katkıda bulunmaları hedeflenir. Bu kuralların benimsenmesi, öğrencilerin gelecekteki sosyal ilişkilerinde de olumlu etkiler yaratır.

MEB Görgü Kuralları Nelerdir? 

Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) vurguladığı görgü kuralları, öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmeyi ve iyi birer vatandaş olarak yetişmelerini amaçlamaktadır. İşte bu kurallardan bazıları:

  1. Saygılı Olmak: Her durumda öğretmenlere, arkadaşlara ve çevreye saygılı olmak temel bir görgü kuralıdır.
  2. Dinlemek: Başkaları konuşurken onları dikkatle dinlemek ve sözlerini kesmemek önemlidir.
  3. Sıra Beklemek: Sıra beklemek ve sabırlı olmak, sosyal ortamlarda uyum sağlamanın bir parçasıdır.
  4. Teşekkür Etmek: Birine yardım edildiğinde veya bir şey verildiğinde teşekkür etmek gerekir.
  5. Selamlaşmak: Karşılaşılan kişilere selam vermek ve gülümsemek, iyi ilişkilerin başlangıcıdır.
  6. Temizlik ve Düzen: Kişisel hijyen kurallarına uymak ve çevreyi temiz tutmak gereklidir.
  7. Yardımsever Olmak: Başkalarına yardım etmek ve iş birliği yapmak önemlidir.
  8. Kibarlık: Kibar bir dil kullanmak ve hoşgörülü olmak, iletişimde önemlidir.
  9. Gürültü Yapmamak: Sınıf içinde ve dışında gereksiz gürültü yapmaktan kaçınmak, diğerlerinin haklarına saygı göstermektir.
  10. Doğru Giyinmek: Okul kurallarına uygun giyinmek ve temiz bir görünüme sahip olmak önemlidir.

Bu kurallar, öğrencilerin sosyal yaşamda uyumlu ve saygılı bireyler olarak gelişmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. MEB, bu kuralların eğitim sürecinin bir parçası olarak öğrencilere öğretilmesini ve benimsenmesini teşvik eder.

Exit mobile version