Mazda'nın Rölantide Durdurma Teknolojisi olarak da bilinen i-stop sistemi, motoru rölantide çalıştırıp durdurma sistemidir. Araç dururken motoru otomatik olarak kapatarak ve ihtiyaç duyulduğunda hızlı bir şekilde yeniden çalıştırarak yakıt verimliliğini artırmak ve emisyonları azaltmak için tasarlanmıştır. Üstelik bu teknoloji, Mazda'nın araçlarının genel çevresel performansını iyileştirme çabalarının bir parçası. Araba motorunun rölantide çalışması yakıt verimliliğini olumsuz etkilediğinden , bu start-stop sistemleri yakıt ekonomisini ve çevreyi korumaya yardımcı olur. Mazda i-Stop sisteminin çalışma şeklini inceleyelim.

ÇALIŞMA

i-Stop sistemi verimli bir şekilde çalışmak için farklı tipte araç sensörleri kullanır. Araç hız sensörleri , fren pedalı durumu (otomatik şanzımanlı araçlarda) ve debriyaj pedalı durumu (manuel şanzımanlı araçlarda) gibi çeşitli parametreleri izler . Sürücü frene bastığında, i-Stop sistemi motoru kapatır. Ayrıca, bu rölanti durdurma sistemi yakıt enjeksiyonunu ve ateşlemeyi de geçici olarak kapatır.

Sürücü sürüşe devam etmeye hazır olduğunda motoru otomatik olarak çalıştırır. Örneğin, sürücü otomatik şanzımanlı araçlarda fren pedalını bıraktığında veya manuel şanzımanlı araçlarda debriyaj pedalına bastığında, i-Stop sistemi hızlı ve kesintisiz bir motor yeniden çalıştırma işlemini başlatır. Motor, marş motoru ve yakıt enjeksiyonunun birleşimi kullanılarak yeniden çalıştırılır.

Heyecan Verici Cadillaq Escalade IQ Donanım Özellikleri Göz Kamaştırıyor Heyecan Verici Cadillaq Escalade IQ Donanım Özellikleri Göz Kamaştırıyor

Mazda i-Stop sistemi, motoru kapatmaya karar vermeden önce çeşitli faktörleri hesaba katan kontrol mantığını içerir. Bu faktörler arasında motor sıcaklığı, akü şarjı ve klima talepleri yer alır. Sistem, belirli durumlarda gereksiz motor kapanmalarının önüne geçerek yakıt verimliliği ile sürücü konforunu dengelemeyi amaçlıyor.

FAYDALAR

Mazda motor rölantide durdurma sistemi aşağıdakiler gibi çeşitli avantajlar sunar:

Yakıt tasarrufu sağlamak için rölanti sırasında motoru otomatik olarak kapatır

Boşta kalma süresini azaltarak arabanın karbon ayak izini en aza indirir

Sürüşe sorunsuz bir geçiş için motorun kesintisiz ve hızlı bir şekilde yeniden başlatılmasını sağlar

Motor sıcaklığı ve akü durumu gibi faktörleri göz önünde bulundurarak yakıt verimliliğini optimize etmek için akıllı kontrol içerir

Akü ömrü üzerinde önemli bir etki yaratmadan motorun tekrar tekrar çalıştırılmasına dayanacak dayanıklı bileşenlerle tasarlanmıştır

Sık sık durmaların yaşandığı şehir içi veya dur-kalk trafik koşullarında faydalıdır

Genel araç emisyonlarını azaltarak emisyon standartlarıyla uyumluluğa katkıda bulunur

MAZDA İ-STOP SİSTEMİ GÖSTERGE IŞIKLARI

Sorunsuz bir sürüş deneyimi için i-Stop sistemi, sürücünün hareketlerini, aracın iç ve dış çevresini ve aracın çalışma durumunu sürekli olarak izler. Aracı kullanırken ve start-stop sistemini kullanırken sürücülere uyarı olarak aşağıdaki ışıkları yakıyor.

·        Sarı Işık – İ-stop Uyarısı

Sarı ışık kontak açıldığında yanar ve motor çalıştırıldığında söner. Ayrıca i-Stop OFF düğmesine basıldığında devreye girerek sistemin devre dışı bırakıldığını gösterir.

·        Yeşil Işık – İ-stop Göstergesi

Yeşil ışık, durduğunuzda i-Stop sisteminin açık olduğunu gösterir. Aracın fren pedalını bıraktığınızda araç hızlanmaya başladığında sistem kapanır.

·        Yanıp Sönen İ-stop Işığı

Mazda i-Stop sistemini etkinleştirmek için yeterli kuvvetle fren pedalına basmazsanız yanıp sönen ışık bir görebilirsiniz. Frene biraz daha kuvvet uygularsanız ışık sönecektir