Güzellik İçin Zaman Kaybı: Türk Kadınları 5 Yılını Vermeye Hazır!
Dove "Gerçek Güzellik" kampanyasının 20. yılında, kadınların güzellik algısı ve yapay zekanın etkileri üzerine şaşırtıcı bulgular ortaya çıktı.
Dove'un başlattığı "Gerçek Güzellik" kampanyası, kadınlar ve genç kızların güzellik algılarını olumlu yönde değiştirmeyi amaçlayarak 20 yıldır devam ediyor. Kampanyanın bu önemli yıl dönümünde, yapılan yeni bir araştırma, güzellik algısının nasıl deneyimlendiğini ve yapay zekanın bu algı üzerindeki potansiyel etkilerini ortaya koyuyor.
Dove tarafından gerçekleştirilen kapsamlı araştırma, Türkiye'de kadınların %20'sinin ideal güzellik standartlarına ulaşmak için hayatlarının beş yılını feda etmeye hazır olduğunu gösteriyor. Bu durum, toplumda hâlâ hüküm süren ve ulaşılması zor olan güzellik ideallerinin varlığını gözler önüne seriyor. Araştırma sonuçlarına göre, kadınların sadece %2'si kendilerini "güzel" olarak tanımlıyor. Bu düşük oran, medya ve reklam endüstrilerindeki gerçek dışı güzellik standartlarının, kadınların kendilerine bakış açılarını nasıl zehirlediğinin bir göstergesi.