Etik davranış ilkeleri daha çok kamu personeli için öne çıkıyor. İş esnasında sonrasında veya öncesinde de uyulması gereken kuralları içeren bu etik davranışlar genel itibariyle bir kural bütünlüğünün sağlanmasına yol açıyor. Bu ilkelerin eksiksiz olarak uygulandığı ve davranış ilkelerinin neler olduğunu bildiğimiz takdirde topluma çok daha yararlı ve bir o kadar da işimizde iyi olabiliriz. Kamu personeli için de geçerli olmak üzere pek çok iş alanında etkili olan Etik ilkeler neler? Hangi koşullarda daha aktif kullanılır? Gelin hep birlikte inceleyelim...

Etik Davranış İlkeleri Nelerdir?

Etik Davranış İlkeleri

Etik davranış ilkeleri nelerdir diye sorduğunuzda şayet bu ilkeleri biliyorsanız bir sorun yok demektir. Ancak ilkelere hakim değilseniz ve öğrenmek istiyorsanız doğru yerdesiniz. Çünkü çalışma prensiplerinin yanı sıra etik olarak da belirlenen ve tüm personellerden uyulması beklenen etik davranış ilkeleri oldukça önemlidir.

İlk olarak bilinmesi gereken görevin uygulanması aşamasında hizmet bilincine sahip olmaktır. Bu kavram katılımcılık ve saydamlık gibi süreçleri içeriyor. İkinci olarak ise halk için çalışıldığının bilincinde olmak ve ne yapılıyorsa halk neslinde başarılı olmak için yapılır.

Ramy iraqi 66 Tiktok Hesabı Nedir? Neden Gündem? Ramy iraqi 66 Tiktok Hesabı Nedir? Neden Gündem?

Hizmet standartlarına da uygun bir şekilde hareket eden kamu personeli diğer taraftan etik davranış ilkeleri için geçerli olan misyona bağlı olma, tarafsız ve dürüst olmanın yanında bir de saygınlık kavramın sahip olup güven sağlamak zorundadır. Bütün bunların yanında uyulması gereken bazı kurallar da mevcuttur. Ancak başlıca belirtilenler doğru bir şekilde ilerlerse işte o zaman ortaya sorunsuz bir çalışma prensibi çıkıyor.

Bütün bu prensipler eşliğinde etik davranış ilkeleri uygun olarak ilerlediğinde sizlerin de fark edeceği şekilde iş performansında son derece önemli ölçüde artış meydana geliyor. Bu nedenle de her vatandaşın kurallara ve belirlenmiş olan politikalara uygun olarak çalışması bekleniyor.

Son olarak da çalışanlar arasında bir ‘’komuta zinciri’’ aşaması uygulanıyor. Bu komuta zinciri sayesinde pek çok alt kademeden üst kademeye kadar herkesin aynı anda yapılan bir işte birbirlerinden haberleri olmadan etik davranış ilkeleri ile ilgili  herhangi bir işi tek başlarına yürütmemesi sağlanıyor.

Editör: Şahsüver ÇITIR