USD35,46
%-0.06
EURO36,53
%-0.17
GBP43,37
%0.07
BIST9.739,72
%0.25
GR. ALTIN3.069,00
%0.51
İstanbul
Ankara
İzmir
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Aksaray
Amasya
Antalya
Ardahan
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bartın
Batman
Bayburt
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Düzce
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkâri
Hatay
Iğdır
Isparta
Kahramanmaraş
Karabük
Karaman
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırıkkale
Kırklareli
Kırşehir
Kilis
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Mardin
Mersin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Osmaniye
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Şırnak
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yalova
Yozgat
Zonguldak
  1. Haberler
  2. Teknoloji Haberleri
  3. Apple Hisse Senedi Satın Almalı mı, Satmalı mı?

Apple Hisse Senedi Satın Almalı mı, Satmalı mı?

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Apple’ın tarihindeki en önemli bölüm hala iPhone olduğundan, şimdi iPhone 15 serisinin talebine dair ilk bakışımızı alacağız. Apple birkaç çeyrek boyunca resmi bir gelir rehberi vermedi, ancak yıllık bazda iPhone gelirinde artış hakkında bir yol göstergesi arayacağız, aynı zamanda Eylül sonu ve Ekim başı satışlarına dair herhangi bir açıklamayı da gözlemleyeceğiz.

Yapay Zeka (AI) teknolojisi, teknoloji gelirlerine dair raporlarda hala öncelikli bir konu. Apple’ın mevcut ürünlerdeki AI ilerlemelerini pazarlamak isteyeceğini bekliyoruz, ancak muhtemelen gelecekteki AI hedeflerini gizli tutacaktır. Yatırımcılar muhtemelen hala Apple’ın AI çabalarını daha detaylı anlamaya çalışacaklar.

Hizmetler, Apple için anlamlı büyümenin bir sonraki aşamasıdır. Hizmetleri hala bir gecikmiş gösterge olarak görüyoruz, çünkü birçoğu Apple donanımının önceki satışlarına bağlıdır. Bu yine de kötü bir şey değildir, çünkü bu hizmetler iOS ekosistemine yapışıklık yaratır ve Apple’ın geniş bir hendek oluşturmasına katkı sağlar. iPhone gelirlerinin yanı sıra, tüm dünya genelindeki makro ekonomik sorunlar ve tüketicilerin finansal sağlığı hakkında herhangi bir yorum bizi ilgilendirecektir.

Apple için Morningstar Derecesi • Gerçek Değer Tahmini: 150 USD

• Morningstar Derecesi: 3 yıldız

• Morningstar Ekonomik Hendek Derecesi: Geniş

• Morningstar Belirsizlik Derecesi: Yüksek

Apple Hisse Senedi Gerçek Değer Tahmini 3 yıldızlı derecemizle, Apple hissesinin uzun vadeli gerçek değer tahminimizle (FVE) adil bir değere sahip olduğunu düşünüyoruz.

Apple hissesinin gerçek değer tahminimiz, hisse başına 150 USD’dir. Tahminimiz 2023 (Eylül 2023 sonu) FASB Fiyat/Kazanç oranı 25 kat olacak şekildedir. 2023 mali yılı boyunca, toplam gelirlerin %2 azalmasını bekliyoruz, çünkü hizmet büyümesi ve taşınabilir cihaz geliri, iPhone ve iPad gelirlerindeki mütevazı azalmaları telafi edecektir ve Mac gelirlerinde ciddi bir düşüş yaşanacaktır. iPhone, iPad ve Mac gelirlerindeki bu azalmayı, Covid-19 nedeniyle evden çalışma ve öğrenme eğilimlerine dayalı olarak son birkaç güçlü yılın ardından makul bir şey olarak görüyoruz.

Ürün bazında, iPhone gelirlerini önümüzdeki beş yıl boyunca %3’lük bir bileşik yıllık büyüme oranıyla modellemekteyiz ve bu büyümenin, 2022 mali yılındaki güçlü satış artışını takiben geldiğini görmekteyiz. iPhone birim satışlarının ve ortalama satış fiyatlarının önümüzdeki tahmin dönemi boyunca düşük tek haneli büyüme sergilemesini bekliyoruz. iPad ve Mac gelirlerinde sabit bileşik yıllık büyüme oranlarına sahip olmasını bekliyoruz, yine 2022 mali yılındaki güçlü bir bazdan kaynaklanmaktadır.

Hizmetlerin önümüzdeki beş yıl boyunca iOS kullanıcıları daha fazla Apple TV+, Apple Music vb. gibi şirketin hizmetlerini satın aldıkça %6,5’lik bir bileşik yıllık büyüme oranıyla büyümesini bekliyoruz. Apple’ın giyilebilir ürünler, ev ürünleri ve aksesuarlar segmentinin önümüzdeki beş yıl boyunca %17’lik bir bileşik yıllık büyüme oranıyla büyümesini bekliyoruz. Apple Watch ve AirPods’un önümüzdeki yıllarda güçlü büyüme göstermesini beklerken, önümüzdeki beş yıl içinde AR/VR kulaklık lansmanını bekliyoruz. Gerçek değer tahminimiz, 2024 mali yılında minimum gelirle başlayacak, ancak 2027 mali yılına kadar 11 milyar USD’ye ulaşacak bir işi içerir.

Brüt kar marjlarının %42-43 aralığında kalmasını bekliyoruz, çünkü Apple’ın istisnai prim fiyat stratejisi ve kararlı iPhone kar marjlarına sahip olacaktır. Ürünlerin brüt kar marjlarının %30’un ortasında ve hizmetlerin brüt kar marjlarının %70’in biraz üzerinde olmasını bekliyoruz. Daha yüksek kar marjlarına sahip olan hizmetler segmentinin iyi büyümesini beklememize rağmen, Apple Watch gibi daha düşük kar marjına sahip diğer ürünlerin bir dengeleyici olarak işlev göreceğini öngörüyoruz. Hareket marjlerinin tahmin dönemi boyunca yaklaşık %30 civarında kalmasını bekliyoruz.

Ekonomik Hendek Apple’a geniş bir Ekonomik Hendek derecesi atıyoruz; bu, iOS ekosistemi ile ilişkilendirilen değişim maliyetleri, gayri maddi varlıklar ve ağ etkilerinin birleşiminden kaynaklanmaktadır. Kolayca erişilebilen bir iş modeli ile birleştirildiğinde, Apple’ın önümüzdeki on yıl boyunca ve muhtemelen sonraki 20 yıl boyunca sermaye üzerinde fazlasını yaratacağına inanıyoruz.

Bizim için Apple’ın vallgravinin ana kaynağının, Apple donanımının bir dizi yönüyle ilgili, müşteri değişim maliyetlerinin yüksekliğinden kaynaklandığını düşünüyoruz. İlk olarak, müşterilerin günümüz elektronik cihazlardan (akıllı telefonlar gibi) uzaklaşma riski düşünülerek tasarlandık. Akıllı telefon kullanıcıları için en önemli bilgisayar cihazı olarak kabul ediyoruz ve diğer elektronik cihazlar (akıllı hoparlörler, artırılmış gerçeklik/virtüel gerçeklik kulaklıkları ve Nesnelerin İnterneti gibi) için yapılacak yeniliklere rağmen, akıllı telefonun yakın gelecekte ortadan kalkmayacağını görüyoruz. Apple’ın iPhone, sektörü ilerletti ve bu cihazı önde gelen akıllı telefon olarak korudu ve gelecekte rekabetçi olacak diğer cihazlara kıyasla önemli ölçüde daha fazla gelir elde etmeye devam etmesini bekliyoruz.

iPhone dışındaki diğer önemli donanım ürünleri (iPad, Mac, Apple Watch ve AirPods) her biri kullanıcı deneyimini geliştiren bir bilgisayar nişi doldurur. Apple’ın temel elektronik cihazlarının (akıllı telefonlar, tabletler, bilgisayarlar, taşınabilir cihazlar ve kulak içi kulaklıklar) yakın gelecekte geçersiz hale gelmeyeceğini öngörmüyoruz. Apple’ın iPhone üzerindeki en kuvvetli yapışıklığı, iOS’un birden fazla cihaz üzerinde entegrasyonu olarak görülmektedir. Ek ürün kullanıcıları (iPad, Mac, Watch ve AirPods dahil) başka bir akıllı telefon dışında başka bir akıllı telefonla eşleştirdiklerinde, önemli işlevsellik kaybederler. Ayrıca, bir iPhone kullanıcısı bir Android cihazına geçerse, diğer iOS kullanıcılarıyla önemli işlevsellik kaybederler.

Değişim maliyetlerine ek olarak, Apple’ın donanım, yazılım, yarı iletkenler ve hizmetler konularındaki uzmanlığı, rekabetçilerin taklit etmekte zorlandığı immateriyal bir varlık oluşturur. Android ekosistemi benzer bir uygulama hissi, uygulama mağazası ve bütünleşik deneyim geliştirmeyi başarmış olsa da, Android ekosistemi içindeki üçüncü taraf firmaların, Apple’ın ürün ve hizmetlerini açıkça geride bırakan bir şekilde işbirliği yapmadığını görmüyoruz. Apple’ın donanım, yazılım, hizmetler ve yongalama tasarımında immateriyal varlıklar, şirketin devrim niteliğinde bir teknoloji ortaya çıkarsa dahi muhtemelen çok geride kalmayacağına olan güvenimizi sağlar.

Ağ etkileri, Apple’ın geniş bir hendek oluşturmanın başka bir kaynağıdır. iOS kullanıcıları, yeni uygulamalar satın almak için Apple App Store’a yönlendikçe, geliştiricilerin iOS için yeni uygulamalar inşa etmeleri için teşvik ederler. Google Play uygulama mağazasının da Android kullanıcı tabanını desteklediği bir ağ etkisi elde ettiği bir gerçek olsa da, iOS kullanıcılarının zengin tüketiciye döndüğü bir geliştirici perspektifinden iOS kullanıcı tabanının daha değerli olduğuna inanıyoruz. Bu kullanıcılar daha fazla parayı uygulama içi satın alımlara harcadığından, kullanıcıları uygulamalara daha fazla para harcamaya istekli olma eğilimindedir.

Bu üç kaynağın birleştiği bu alanlardan, Apple’ın vallgrabinin yakın gelecekte çıkamayacağını öngörmüyoruz.

Risk ve Belirsizlik Apple’a yüksek bir belirsizlik değeri atıyoruz. Dünyanın en büyük şirketi olarak Apple, önemli bir rekabetle karşı karşıyadır. Tüketici elektroniği doğası gereği rekabete açıktır, çünkü kısa ürün döngüleri ve sürekli olarak daha iyi özelliklere sahip ürünlere istekli müşteriler, liderliği sürdürmeyi zorlaştırır. Apple, hendek korumasını sürdürme konusunda iyi bir iş çıkarmış olsa da, orijinal ekipman üreticisi Çinli üreticiler ve Samsung ile her seviyede rekabet etmektedir.

Apple Hisse Senedi Satın Almalı mı, Satmalı mı?
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.