USD35,49
%0.16
EURO36,48
%-0.36
GBP43,29
%-0.53
BIST9.977,94
%1.13
GR. ALTIN3.081,27
%-0.39
İstanbul
Ankara
İzmir
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Aksaray
Amasya
Antalya
Ardahan
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bartın
Batman
Bayburt
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Düzce
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkâri
Hatay
Iğdır
Isparta
Kahramanmaraş
Karabük
Karaman
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırıkkale
Kırklareli
Kırşehir
Kilis
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Mardin
Mersin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Osmaniye
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Şırnak
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yalova
Yozgat
Zonguldak
  1. Haberler
  2. Teknoloji Haberleri
  3. Hidrojenle Çalışan Kamyon Tarih Yazdı! Tek Depoyla Tam 2.905 KM Yol ve Guinness Rekoru!

Hidrojenle Çalışan Kamyon Tarih Yazdı! Tek Depoyla Tam 2.905 KM Yol ve Guinness Rekoru!

Hidrojenle Çalışan Kamyon
Hidrojenle Çalışan Kamyon
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Hidrojenle çalışan bir kamyon tek depo yakıtla tam 2.905 kilometre yol kat etti ve Guinness Dünya Rekoru kırdı. Peki bu rekor ne anlama geliyor? Geleceğin taşımacılığı için sadece bir ön adım mı? Sıfır emisyon hedeflerinde yeni dönem başlıyor olabilir mi? İşte detaylar…

Hidrojenle çalışan araçlar sürdürülebilir bir gelecek için umut vaat ediyor ve bu alandaki en büyük başarı hikayelerinden biri hidrojen yakıt hücreli bir kamyonun Guinness Dünya Rekoru kırması oldu. Amerikalı Accelera by Cummins şirketinin geliştirdiği H2Rescue adlı prototip kamyon, tek depo hidrojenle tam 2.905 kilometre yol almayı başardı. Bu olağanüstü başarı sadece sıfır emisyon hedefleri için değil aynı zamanda ağır yük taşımacılığı sektörünün geleceği için de yeni bir dönemin kapılarını araladı.

Ağır Yük Taşımacılığının Önemi

Ağır yük taşımacılığı, otomotiv sektörünün karbon ayak izini azaltmada kritik öneme sahiptir. Avrupa’da yollarda gördüğümüz kamyon ve tırların sayısı toplam araçların yalnızca %2’sini oluşturuyor olsa da taşımacılık emisyonlarının %28’inin sorumlusu olarak gösteriliyor. Bu nedenle sektördeki dönüşüm, sadece çevresel etkileri azaltmak için değil aynı zamanda küresel sıfır karbon hedeflerine ulaşmak için hayati önem taşıyor.

Hidrojen yakıt hücreli araçların bu bağlamda bir çözüm sunabileceği düşünülse de son yıllarda batarya teknolojisinde kaydedilen hızlı ilerlemeler hidrojenin geleceği konusundaki tartışmaları alevlendirmişti. Ancak bu rekor hidrojen teknolojisinin potansiyelini bir kez daha gündeme taşıdı.

Rekor Nasıl Kırıldı? Şartlar Neydi?

H2Rescue’nun rekoru kırdığı koşullar da dikkat çekiciydi. Kaliforniya’nın kamuya açık yollarında gerçekleştirilen testte kamyon saatte 80-88 kilometre hızla yol aldı. Test sırasında ortam sıcaklığının 15-26 derece arasında değiştiği belirtildi. 250 kW gücünde motora sahip olan kamyon toplam 175 kilogram hidrojen taşıyabiliyor ve bu miktarın 168 kilogramını tüketerek rekoru kırdı.

Üstelik tüm bu süreç boyunca atmosfere tek bir gram dahi karbondioksit salınımı yapılmadı. Aynı mesafe dizel bir kamyonla kat edilmiş olsaydı yaklaşık 301 kilogram karbondioksit emisyonu gerçekleşecekti. Bu da hidrojenin çevresel etkiler açısından ne kadar büyük fark yaratabileceğini açıkça ortaya koyuyor.

Hidrojenle Çalışan Kamyon Tarih Yazdı! Tek Depoyla Tam 2.905 KM Yol ve Guinness Rekoru!
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.