USD35,50
%0.07
EURO36,62
%0.08
GBP43,48
%0.31
BIST9.740,44
%0.25
GR. ALTIN3.063,05
%0.32
İstanbul
Ankara
İzmir
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Aksaray
Amasya
Antalya
Ardahan
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bartın
Batman
Bayburt
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Düzce
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkâri
Hatay
Iğdır
Isparta
Kahramanmaraş
Karabük
Karaman
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırıkkale
Kırklareli
Kırşehir
Kilis
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Mardin
Mersin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Osmaniye
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Şırnak
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yalova
Yozgat
Zonguldak
  1. Haberler
  2. Ekonomi Haberleri
  3. Sıfır Otoda Eylül Ayarı: Hangi Markalar Zam Yaptı?

Sıfır Otoda Eylül Ayarı: Hangi Markalar Zam Yaptı?

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Sıfır otomobil piyasası, yaz aylarındaki hareketliliğin ardından Eylül ayına fiyat güncellemeleriyle giriş yaptı. Otomobil markaları, Genel Güvenlik Yönetmeliği’nin (GSR) 31 Ağustos’ta sona ermesiyle birlikte, yeni maliyet artışlarını fiyat listelerine yansıtmaya başladı. Bunun sonucunda bazı markalar Eylül ayı itibarıyla yeni fiyatlarını duyururken, diğerleri bekleyişlerini sürdürdü. Bu süreçte en uygun fiyatlı modeller arasında yer alan araçlar dikkat çekiyor.

Eylül Ayındaki Fiyat Artışlarının Sebepleri

Otomobil Markaları Faiz Oranlarını Sıfırladı!

İstanbul Motorlu Araç Satıcıları Derneği (İMAS) Başkanı Hayrettin Ertemel, Eylül ayında gözlemlenen fiyat artışlarının arkasındaki nedenleri açıklarken, GSR 2 yönetmeliğinin getirdiği maliyet artışları ve döviz kurundaki dalgalanmaları işaret etti. Ertemel, bu gelişmelerin yanı sıra tüketici davranışlarında değişiklikler olduğunu belirterek, yüksek faiz ve mevduat oranları gibi etkenlerin harcamaların azalmasına yol açtığını ifade etti. Bu durumun, satış adetleri üzerinde baskı oluşturduğunu ancak sıfır otomobil pazarının kabul edilebilir seviyelerde seyrettiğini belirtti. Öte yandan, ikinci el pazarında daralmanın bir süredir etkisini sürdürdüğünü vurguladı.

Kampanyalarla ilgili de değerlendirmelerde bulunan Ertemel, yaz döneminde uygulanan kampanyaların cazibesinin Eylül ayında azaldığını belirtti. Mayıs ve Haziran aylarında oldukça avantajlı olan kampanyaların, Eylül ayı itibarıyla avantajını yitirdiği gözlemleniyor. Önümüzdeki dönemde ise yıl sonu kampanyalarının devam edeceği, ancak bu kampanyalarda fiyatların yaz dönemine göre daha yüksek olacağı ifade ediliyor.

Otomobil fiyatlarının geleceğine yönelik olarak ise, döviz kuru ve faiz oranlarının fiyatları belirleyen temel unsurlar olduğuna dikkat çekiliyor. Bu parametrelerde yaşanacak değişimlerin, fiyatlar üzerindeki etkisi önümüzdeki dönemde de izlenmeye devam edilecek.

Ticaret Bakanlığı’nın geçmişte aldığı tedbirler ve yeni yürürlüğe giren yönetmeliklerin etkisiyle, hızlı ve olağan dışı fiyat artışlarının önümüzdeki dönemde yaşanması beklenmiyor. Ancak mevcut koşullar itibarıyla fiyat artışlarının sınırlı düzeyde kalması öngörülüyor. Bu çerçevede, 2025 yılı ilk çeyreği itibarıyla piyasa koşullarının yeniden değerlendirilmesi gerektiği belirtiliyor.

Sıfır Otoda Eylül Ayarı: Hangi Markalar Zam Yaptı?
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.